Mr Nurse

Jag: så vad gör du, jobbar eller pluggar du?
Han: jag är sjuksköterska, har jobbat ett tag.
(här börjar jag fnissa, drar ner några klunkar cider i lungorna och får akut andnöd men Mr Nurse bryr sig inte utan blir tydligen offended för han tror att jag fnissar åt att han är sjuksköterska. vilket jag iofs gör, men vafan give me a break. killen har hela kvällen försökt framstå som en macho kille med oversize biceps - det sista jag hade väntat mig var att han skulle vara en sjuksköterska... + att jag är larvig och fnissig på fyllan.)

en andnöd senare: så du är en MANLIG sjuksköterska? (varför kan jag aldrig släppa saker?!)
Mr Nurse: ja, det var så jag träffade X...
Jag: aha okej, har du sett scrubs? (detta är mitt försök att släppa hans jobb och gå vidare i samtalet genom att eventuellt locka fram lite skratt kring JD, Elliott och hennes dejtande av en manlig sjuksköterska. det gick inget vidare...)
Mr Nurse: alltså du fattar väl att det inte går till på det sättet.
Jag: vad går inte till på vilket sätt? (han förvirrar mig totalt, vad har detta med scrubs att göra?)
Mr Nurse: alltså det som händer på tv händer inte i verkliga livet. jag är trött på människor som inte fattar det (tittar menande på mig) om vi skulle göra som dom på tv så skulle inget fungera. (nähä, jag trodde att det var så det gick till på alla sjukhus, att vaktmästaren gjorde practical jokes på läkarna, att alla har sex i förråden osv.)
Jag: klart jag fattar att ni inte gör som på tv. scrubs är ju en sitcom - det är ju inte ens meningen att det ska vara verkligt. (hur dum tror han att jag är, hur dum tror han att någon är?)

han mumlar vidare om något men jag börjar sms:a istället vilket är en sjukt feg diss men han gör mig sur. tror han att ingen kan skilja på verklighet och tv?! mina tankar om andra är lite högre än så. folk fattar väl att kriminaltekniker inte jobbar så snabbt som i CSI, eller att alla har sex med alla som i Grey's, om det vore så så skulle ju vampyrdektektiver lika gärna kunna finnas, typ som att tomten svischar omkring i en släde dragen av flygande renar på julafton för det har jag sett på tv.
suck.

men annars var det kul igår.


Kommentarer
Postat av: emsa

hahaha!! han var konstig, men jag fick klämma på hans muckler i alla fall ;)

2008-12-13 @ 15:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0