nyanser, detaljer o annat världsviktigt

orkar inte. orkar inte. orkar inte bry mig om vilken färg på lipgloss som bäst matchar din nyårsklänning. jag skiter i raspberry blossom. jag skiter i fuschia fantasy. jag skiter i alla jvla nyanser av rosa. jag orkar inte vara autistiskt intresserad av lipgloss färger. just nu är det inte viktigt.

jag orkar heller inte med att rabbla 37 olika strumpbyxenyanser. tjejer är autistiskt intresserade av nyanser, detaljer och annat världsviktigt men just nu har jag tappat min tjejhormon som styr mitt autistiska beteende. har inte tid för det just nu. det finns typ 20 andra saker i mitt liv som är viktigare. kom igen i mellandagarna. då ska jag sälla mig till alla andra autisthysteriska flickor som letar efter rätt nyans på bh-bandet, den rätta formen på hårbandsrosetten eller den rätta gulddetaljen på örhänget som ingen ändå kommer att bry sig om. för vi kommer ändå vara packade som svennar på sunny beach v. 29.

efter typ en timme kommer jag ändå inte bry mig om att det mesta av mitt raspberry blossom lipgloss sitter på mitt drinkglas. jag är inte en sån tjej som orkar bry sig. jag orkar inte vara superfixad HELA tiden, jag funkar inte så. jag är för lat och bekväm. jag nöjer mig men en schysst klänning, lite grund make och en vinare. then i'm good to go. typ. den enda personen vars åsikt jag bryr mig om gällande mitt utseende kommer ändå inte vara där. och han har ju ändå sett mig när jag har mina mindre vackra stunder - morgonfrissan är inte den hetaste på mig =)

så snälla, sluta ring och be mig välja mellan alla möjliga/omöjliga nyanser av rosa, sluta ring och be om min åsikt gällande strumpbyxans vara eller icke-vara. fråga någon annan. jag orkar inte vara autistiskt intresserad av alla utseendemässiga ting. just nu är jag snarare autisttjej gällande min uppsats. fråga mig om den istället.

piz.



Kommentarer
Postat av: Jay

Det är ju precis det jag tycker så mycket om med dig ;)

2008-12-18 @ 17:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0