gratis sport = fri idrott?

åh det är friidrotts-vm och det spelar ingen roll att svenskarna inte är med i toppen. jag gillart ändå. igår fick jag se en superglad schweizisk sjukamperska som slog nationsrekord i spjutkastning - sånt ger mig gåshud och ett stort leende. annars var ju inte usain bolt så dålig han heller... 9.58 - hur fan hinner han 100 meter på den korta tiden? ärligt vad fan hinner jag göra på 9.58 sekunder. typ blinka. och sen såg jag en skitcool tjej från nya zeeland som kastade kula som en hel karl (eller superstark kvinna a.k.a pippi långstrump) och glad var hon också!

yep jag gillar sport, det känns så himla ärligt på något sätt. man förstår liksom hur mycket träning och slit det ligger bakom alltsammans och därför blir i alla fall jag extra glad när någon vinner även om de inte kommer från sverige. det är roligt i alla fall. och det är därför det känns lite i hjärtat när någon misslyckas/blir diskad/skadar sig för man vet att chansen kanske inte kommer en gång till och ifall den gör det så dröjer det i friidrottarnas fall två år tills nästa vm. nä nu är det nån gren som jag ska engagera mig i. bra att det finns så många olika grenar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0