W O W fredag

jag är så himlans trött, men på ett bra sätt. ett utmattat o glädjefyllt sätt.

igår pinnade jag iväg till slottskogen för att se vivian girls. vivian girls var inte så bra, ljudet var inte så bra och de spelade lite otajt och inte alls med den attityd jag hoppats på - kanske var det för tidigt.

timo räisänen leverar alltid och jag upptäckte att hans basist har samma hår som vampyren i twilight, snyggt! timo var bra, uppspelt och publikfriande. 

bon iver - ja det var jvligt bra, det var magiskt och dom som missade det gjorde verkligen en tabbe. det var precis så vackert som jag hoppats på och det var smockfullt i tältet där bon iver spelade.

grizzly bear var också bra men jag såg bara 4-5 låtar för sen var det dags för band of horses (synd att dom två gick in i varandra). band of horses det var en rolig spelning, mest för att publikdelen jag stog i var taggade som fan och verkligen kunde alla låtar. men också för att sångaren var en riktig cowboy... jag fick i alla fall höra funeral och det var grymt.

det jag hörde av beirut och wilco var tråkigt så jag struntade i det. det är det bästa med festival - man lyssnar bara på det som är bra.

robyn. tjejen är så himla grym, hon började spelningen med att se ut som en arabisk kamelförare, typ. kleerup började på trummor och det var en jättebra spelning. lykke li, dr alban och röyksopp gästade och det var hur bra som helst! tyvärr missade jag florence and the machine (hur fan kan man lägga dom två coolaste tjejerna samma tid?)

antony & the johnsons med göteborgs symfoniker. åh vad fint det var. det var riktigt häftigt men kanske inte så bra som jag hoppats. antony var lite osäker på scenen, men det kanske han alltid är? men det var fint än då och han var rolig, pratade om hur jesus ska återfödas som en tjej osv. och symfonikerna var så söta, och väldigt tajta så klart! lite tårar när han sjung i´m a bird now.

Röyksopp - ja gissa om det var grymt! hur rolig spelning som helst, jag dansade typ sönder men det var längesen jag haft så roligt på en konsert. robyn och fever ray gästade vilket nästan fick taket på tältet att lyfta. happy up here var också jättebra, tyvärr var alla låtar lite väl korta. hade velat ha minst två timmar röyksopp men jag fick i alla fall några extra nummer vilket är ovanligt på festival.

jag struntade i både arctic monkeys och glasvegas (jag hatar glasvegas so no surprise) istället fixade jag en plats långt fram till fever ray, och det var ett bra val enligt mig =) spelningen var häftig men bandet såg väldigt läskiga ut. det var mycket bra och summa sumarum så var fredagen väldans bra! jag hoppas att dagen idag blir lika bra, tyvärr sämre väder bara.

snart dra jag ut till skogen igen. piz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0