W O W lördag

lite mindre sol, lite mera regn men fortfarande massor med bra musik.

patrick wolf, han fyllde hela tältet och mer därtill och det var bra drag. innan hade jag ingen aning om vem han var men det jag såg var bra.

[ingenting] hade jag verkligen sett framemot men tyvärr var de inte alls så bra som jag hoppats. de var lite loja, men gästsångerskan var grym. och tamburinspelaren var helt galen, önskar att hela bandet haft lika mycket energi.

vampire weekend - en utav de bästa spelningarna på festivalen. det gjorde inget att det regnade, spelningen kändes grymt somrig och glad i alla fall. och cape kod kwassa kwassa vill jag alltid dansa till. mina nya favoriter!

hiphoptimmarna som följde var grymma, det bor kanske en liten hiphopare i mig. dead prez var först ut och det var riktigt bra tryck och det var många armar i luften. nas följde upp bra och hans kompband  var grymt och otippat. stämningen var på topp!

wolfmother - best thing ever! kändes som att taket lyfte i tältet, hela publiken var en moshpit och det var så jvla grymt. min söndertrampade tå ver helt klart värt det. som jag längtat efter att få se dem live!

basement jaxx - andra halvan som jag såg var grym, speciellt mixen med somewhere over the rainbow/ where's your head at. mycket dans och leenden.

my bloody valentine, det lät bara som oväsen där jag stod och den sista låten var hemsk. 10-15 minuter med oljud som lät som en flygplansmotor. skulle ha kollat asher roth istället men latheten tog över.

lily allen är så himla söt, hon blandade och gav lite pop, electroflört och jazzstund. det var grymt - kändes som att alla på området stod där i publiken. fuck you var en allsångs klassiker och under smile kändes det som att marken gungade.

way out west = way out best.  jag lovar att om det fortsätter att komma bra band till slottsskogen så ska jag vara där. promise.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0