strålande juuuul

haha det här var verkligen julaftonen som dog...

först trevlig middag (jag var superhungrig som vanligt, jag hatar att gå och vänta på att få äta när det faktiskt finns mat - jag var lite gnällig). men tillslut fick jag frossa i tre olika sorters lax ;)

eller förresten innan middagen lyckades vi missa svt-värdens lilla jultal och tomtens julverkstad så kalle-tittandet la vi ner för styvpappan kollade på en dålig hollywood julfilm som slutade 15.15 och sen kom min lilla mamma och ville kolla på anna anka. hm något dog där.

efter maten var det julklapps utdelning - det var nice. jag fick bland annat en symaskin (!!!). min mamma gör något sånt varje år, jag får något superdyrt som jag inte alls önskat mig egentligen, förra året var det en digitalkamera. men tack! nu ska jag börja sy saker, ja banne mig det ska jag! och sen fick jag en liten låda med fina saker av underbara J, lovar en superfrukost nu och sen kan vi ha intellektuella litterära samtal. känner att vårt förhållande kommer att lyfta några snäpp. love ya.

sen skulle familjen samlas kring ett sällskapsspel - efter tio minuter gav vi upp. för komplicerat och invecklat, passar inte min familj alls. efter det skingrades alla - pojkarna spelade shoot'em up spel, tjejerna spelade buzz på engelska tills jag krossade mitt motstånd som klagade på språkbarriären. vi letade sen efter en film på alla hundra kanaler som finns men inte en enda kom vi överens om att se så nu har jag gett upp. pojkarna valde att pulsa några kilometer i snö för att ta sig till kyrkan, vi mindre religiösa flickor slappar i vardagsrummet och planerar lördagens shoppingtripp.

merry christ-my-ass.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0