trodde att folk slutat skicka julkort

posten har gett mig en löneförhöjning med 5 pix. nice. så nu drar jag in 105 pix/timmen. kan ju säga att om jag fick 1 krona för varje julkort jag sorterat idag hade jag inte behövt jobba på ett bra tag. då hade jag haft en grym timlön. men min nuvarande timlön är helt ok med tanke på att det inte ens är jobbigt, bara lite långtråkigt.

en av tjejerna som sorterar med mig klagade över sin dag, hon vaknade vid nio (jag har redan varit uppe i en tre timmar) vid 11 hade hon sånglektion och sen lunch för att sen vid klockan ett ha typ engelska (hon går på gymnasiet - hon betalar inte ens hyra) och vid tre börjar sorteringen så hon missar sin eftermiddagsfika, stackars stackars. när hon står och säger detta tänker jag bara fyfan det där är ingenting mot min dag din nucka fast det säger jag inte utan jag ler bara lite och hoppas att hon sätter sin choklad i halsen.

i övrigt händer inget i mitt liv eftersom jag bara pendlar mellan lägenheten/praktiken/postkontoret.
jo förresten jag har teamat ihop mig med min minijonathandocka. köpte den på HDK-julmarknaden och den är sanslöst lik J. den väntar på mig varje kväll och sitter bredvid mig i soffan. typ som att ha sällskap av ett husdjur.

imorgon väntar det första ljuset i tunneln, lite kvalitetstid med J. längtar otroligt mycket tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0