favorit substitut

du vet när man saknar någon, när det känns som att en bit av en själv fattas - då gäller det att hitta ett substitut, något annat att förälska sig i för ett tag. i natt hittade jag min nya favorit. i natt hölls ett litet maraton, ett Pushing daisies-maraton. denna fantastiska tv-serie har jag missat men nu föll jag handlöst för den.



den handlar om ned som är pajbagare. ned kan återuppliva döda människor/djur, men om han låter dom leva längre än 1 minut så dör en annan person istället. ned är kär i chuck (charlotte), men kruxet är att han har återupplivat henne och om han rör vid henne igen så dör hon för alltid. omöjlig kärlek när den är som bäst med andra ord. ned har en privatdetektiv som partner, emerson, och tillsammans löser de mord eftersom ned kan återuppväcka de döda så att de berättar vem som mördade dem. karaktärerna är söta, galna och väldigt originella. lite tim burton och amelie montmartre känsla över det hela + att han som har gjort pushing daisies har gjort en annan favoritserie, dead like me.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0