fylld av möjligheter o kontrastvätska

imorse var jag iväg på röntgen av min njure. kontraströntgen - låter inte så farligt tänkte jag. när sköterskan kommit och hämtat mig är det första hon säger : ja nu ska vi plåga dig lite...hoppas det är okej med dig? eh vad svarar man på det, jag log nog bara lite nervöst. röntgen kan ju inte vara så farligt eller hur?

väl inne i nån slags röntgenbunker fick jag först ta några bilder o sen fick jag kontrastvätska - tydligen blir vissa varma i kroppen, andra känner en metallsmak i munnen o nån hade sagt att det smakade som pommes. jag kände inget alls. jag är så tråkig ibland ;)

sen kom jag på att jag var oerhört kissnödig - dålig tajming för sen väntade några mindre sköna kompressionskuddar som spändes fast på min mage väldigt hårt. inte direkt skönt men det gjorde inte alls så ont som sköterskan hade skrämt upp mig med. tydligen gör det ondare om man är smal - och sköterskan konstaterade att: det kommer kännas extra på dig. tricket med att vänta sig att något ska göra ont är att jämföra det med andra saker som man vet gör ont (mina referenser är mensvärk, njurstensanfall, dra tummer ur led osv.) och i jämförelse med dessa gjorde det inte särskilt ont.  totalt togs det 12-15 bilder och varje gång skulle jag sluta andas! som sköterskan ropade och nån gång skulle jag hosta. dom tyckte att jag hade en ytterst mesig hostning så den fick jag göra om. allt annat gick galant. lite avundsjuka var dom två ytterst trevliga sjuksköterskorna på mig som kunde spendera dagen i solen. innan jag gick sa den ena: drick mycket nu och kom ihåg att dagen är fylld av möjligheter. så himla söta.

så nu väntar en dag fylld av möjligheter, solsken o dryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0