tripp trapp trull

tydligen har 5an flyttat till gbg. jag såg det först på msn, och idag sågs vi på korsgatan. det var typ som den där tomas ledin låten vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig lalala... 5an finns med på min topp 3 lista över sämsta dejter någonsin i mitt liv. sånt som jag kan skratta åt nu, men där och då var det inte så himla käckt.

kan ju bjuda på min topp 3 lista (alltså jag har ju varit på fler dejter men de här toppar allt i dålighet och nu snackar jag inte nervösförstagångsdejt utan hjälp vafan gör jag här med den här människan han är ju en alien. den typ av dejt.) ps. alla har kodnamn

3. byggnadsingenjören o jag går på dejt. han hämtar upp mig i sin ford fiesta och skryter om att det är en toppenbil. (alltså jag vet inte ett skit om bilar men jag vet att en ford fiesta inte fångar många brudar...) han frågar om jag brukar ha högklackade skor, jag säger att jag bara har det när jag går på fest och han ser lite fundersam ut och säger sen att det vore bra om jag inte hade det hädanefter eftersom jag även utan klackar är några centimeter längre än honom. (här vet jag att det aldrig kommer att bli något mellan oss, vem fan är han att bestämma över mig och mina skor/längd) efter typ 10 sekunder i bilen "råkar" han börja talla på mitt lår och ursäktar sig med att han skulle växla (jag börjar fnissa åt det lama i den kommentaren och han fattar inget alls). vi åker hem till honom, han låter mig välja film och jag väljer gothika, halle berry-skräckisen, och det visar sig att byggnadsingenjören hatar skräckfilmer och är livrädd. jag tycker att det hela är lite pinsamt och så fort filmen är klar åker jag hem. no second date.

2. 5an och jag slår slag i saken och träffas nyktra för en gångs skull. nångång under dejten frågar han om jag vill gifta mig, jag säger att jag hittills inte har träffat någon som jag vill gifta mig med, så nej. han frågar om jag skulle kunna gifta mig med honom (här dör jag!!) jag påminner honom om att detta är första gången som vi ses utanför ett dansgolv och att jag inte känner honom. han frågar mig om jag vill ha barn. jag säger att jag inte vill ha barn förräns om många många år (jag är 18 och han är 19 när detta äger rum). han säger att han gärna vill ha barn snart (jag dör igen), jag säger att han snackar med fel tjej. han blir lite upprörd och frågar om jag verkligen inte vill ha barn, återigen säger jag att det ligger väldigt långt bort och att jag vill plugga/jobba innan såna saker händer. han frågar om jag verkligen måste läsa vidare, räcker det inte med att vara hemma och låta någon ta hand om mig (jag slås av att jag aldrig mött en stenåldersmänniska förut). jag frågar om han är allvarlig och det är han tydligen. no second date.

1. QB och jag träffas för en fika. vi går runt på stan och pratar om olika saker (vi har absolut inget gemensamt) när han helt plötsligt säger här bor jag och vill inte du följa med upp? jag vill egentligen inte följa med upp för under vår promenad står det klart att han är en ointelligent människa. det är elakt men sant. men jag följer med upp i alla fall för ja... ja jag vet inte varför men jag följer med upp (jag är tydligen inte heller så smart). väl inomhus vill han visa mig något, han slår på videon och under den följande timmen önskar jag att jag aldrig blivit född. det är en timmes lektion i amerikansk fotboll, och jag är inte alls intresserad av den här killen så jag skiter fullständigt i vad en yard är och hur fan den där jävla sporten går till.  efter den hemska timmen byter han om till sin fotbollsmundering och vill att jag ska klämma lite på de olika skydden, prova hans svettiga/äckliga hjälm och imponeras av hans muskler. jag är uttråkad till döds och letar efter en flyktväg. sen kommer klassikern. repliken som gör att den här dejten är den värsta som jag varit med om och den roligaste nu i efterhand. han berättar om hur välhängd han är och att tjejer brukar bli imponerade. (alltså jag vet inte vilka tjejer han brukar hänga med annars, men den informationen behöver jag inte ha på den första dejten). jag blir helt stum och inte särskilt imponerad men jag tänker att tur för dig att du har något att komma med för hjärna har du ju inte. och så undrar jag hur många gånger den repliken har fungerat på tjejer? no second date.

Kommentarer
Postat av: J

hahaha :D Det är väl taskigt att skratta, men de här människorna är ju mer socialt missanpassade än vad jag är ;)

Jag tycker synd om dig sweets! Underbar läsning, though!

2009-06-13 @ 21:22:02
Postat av: Lisa

hallå det enda jag vill veta är ju hur imponerande den var! säg säg sg!

2009-06-14 @ 14:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0