ma mère

min mamma är så fin. den bästa mamman. fastän vi är olika på tusen sätt så är vi också lika på tusen andra sätt. det blir så när man växer upp tillsammans med sin mamma. hon gör alltid så fina saker för mig och mina syskon.

som när hon skickar ner någon film till mig som hon vet att jag vill se.

som när hon sett något fint i en affär och undrar vad jag tycker.

som när hon har lite västerås-skvaller att berätta (för hon vet allt, om alla).

som när hon står i en idrottshall och hejar på oss av hela sitt mammahjärta.

som när hon ringer apropå inget bara för att höra att jag mår bra.

allra finast är hon när jag gör henne glad. så jag vill alltid göra min mamma glad. därför kommer jag hem snart, för jag vet att det gör henne glad. för jag vet att hon önskar att jag bodde lite närmare, jag vet att hon gärna skulle vilja fika med mig flera gånger i veckan, gå och shoppa med mig eller bara få träffa pojken jag tycker om. så jag vet att vi är två som räknar ner dagarna till påsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0