veckostart

helgen (lör-sön) i köpenhamn var fin. jättefin. och det finaste var att den var tillsammans med jonathan. eller rättare sagt att den upplevdes tillsammans med honom.

eftersom jonathan är en sån himla trevlig pojke var det inte så konstigt att hans familj också var/är trevliga. operan som vi såg var...ja, den var något helt annat än jag hade förväntat mig. mycket mer levande, intressantare. och det var inte alls som den fördomsbild jag haft om opera - att det skulle vara svårt/pretentiöst/tråkigt. det var mycket tvärtemot det.



trots att solen har lyst i dag så har jag haft ett litet moln hängandes över mig. var på en föreläsning om misshandlade kvinnor och när jag satt där längst bak så slog det mig att ganska många tjejer där inne salen rent statistiskt sett borde ha en erfarenhet av det. det är skrämmande. och att höra föreläsarens berätta om hur de utsatta kvinnorna beskrev misshandlarna var också läskigt. för de killarna är som vilka killar som helst, kanske ännu trevligare i början.

by the way - VSK tog hem bandyguldet till stan. gott så. det är inte för inte som dom kallas mesta mästarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0