drömprins #1

en valborg för länge sen gick det en film på tv, jag minns att jag blev helt förtrollad och maniskt kär i huvudrollsinnehavaren. Johnny Castle var (och är) min första drömprins. efter att ha sett Dirty Dancing som 7-åring följde några år av dåliga filmer som alla hade gemensamt att Patrick Swayze hade en roll i dem.



min familj tyckte att detta var mycket roligt. men jag förstod inte det roliga i det. dom fattade inte hur perfekt Patrick Swayze var, det spelade ingen roll att filmerna han var med i oftast var hur dåliga som helst eller att han spelade in dåliga låtar. jag var helt uppslukad av honom till typ 10-11 års åldern. som tur var avtog min besatthet efter det. och jag tillät mig att allt mer uppslukas av pojkar som inte levde sina liv på biodukar. men igår dog Patrick Swayze. Men Johnny dör aldrig.


Kommentarer
Postat av: E

no body puts baby in the corner, yo!

2009-09-15 @ 21:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0