hjärncellerna ringde

inatt vaknade jag av att det luktade bränt i hela lägenheten. hjärtat gjorde en frivolt och jag undrade varför i helvete jag INTE blivit väckt av min brandvarnare?! vill den att jag ska dö eller? jag gick upp och kände på dörrhandtaget (det ska tydligen bli varmt om det brinner nära dörren) men det var kallt. inget brandalarm lät ute i korridoren heller. så jag tassade fram till förnstret och öppnade det för att se om det brann utanför. nope. men det luktade som värst vid fönstret. och då lokaliserade jag brandlukten - ett av mina värmeljus ska dofta skog och en bieffekt som tillverkaren verkar ha glömt bort är att det luktar bränt trä efter användning. så nu om det börjar brinna kommer jag tro att det är mitt doftljus som doftar. bra så.

annars har jag lyssnat på dåliga skämt idag. det lägsta var:
varför står norrmännen nakna vid stranden?
sjön suger.

erkänn man ler lite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0