tecken på att du är vuxen

allt enligt nöjesguiden (gratisblaskan ni vet):

Du har alltid mjölk hemma. eh ja hur ska jag annars klara mig?

Du diskuterar köttkvalitet med dina vänner.  ja, J och jag brukar diskutera de flesta innehållsförteckningar vi kommer över men jag ser det som ett sunt beteende.

Du diskuterar bänkskivor med vänner. nej men typ allt annat diskuteras.

Du besiktar bilen. nope ingen bil = ingen besiktning

Du fikar med vänner som har barnvagn med sig. nej inte än men snart.

Du går ut och äter middag och går sedan raka vägen hem. ja det händer alldeles för ofta, tragiskt.

Du tycker att alla som gå på klubb är barnungar trots att det är du som är gammal. ibland ja, för det värsta som finns är en klubb fylld av hormonstinna och förstafyllan- 18 åringar. då känner jag mig uråldrig.

Du skickar vykort. japp handskrivna saker är finast.

Du kollar bäst-före-datumet i matbutiken. alltid, häromdagen fick jag panik när jag insåg att ramlösan jag drack gick ut i mars... men jag lever än.

Du har en affär vid sidan av ditt slentrianmässiga äktenskap. nope, jag har ingen affär vid sidan av mitt icke-äktenskap.

Du är inte rärdd för unga killgäng, men tänker "oj, vad de kommer att frysa" när du ser lättklädda tjejer. jag tänkte den tanken senast idag, shorts känns lite väl kallt.

Du lagar alltid en portion extra så att du kan ha en matlåda i frysen. tyvärr inte, jag ser det som en lyxig bonus om det mot förmodan skulle bli lite mat över. blir det mer vuxet än matlåda??

Du jublar när du blir leggad på systembolaget. Jag kanske inte jublar men lite lättad blir jag.

Du slutar göra kullerbyttor på fyllan. Jag började aldrig göra dom.

Du använder kondom. nej jag använder inte dom, och vad är det för vuxet med att använda kondom det borde alla över 13 göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0