travelling with books

eftersom det var himlans längesedan jag reste iväg så tar jag min tillflykt till böckernas värld. de senaste veckorna har jag varit i Tokyo (Tokyo - Mo Hayder). äntligen vågade jag läsa klart boken och då visade det sig att jag redan läst det värsta, typiskt. Efter Tokyo hamnade jag i post-sovjetiska Kiev i Ukraina med Viktor som skriver nekrologer och bor med pingvinen Misja (Döden och pingvinen - Andrej Kurkov). Sen hamnade jag i Stockholm och lite i Paris men hjälp av Anders Paulrud som beskrev sin sista tid som lungcancersjuk i Fjärilen i min hjärna.

Sen har jag flygit med Antoine de Saint-Exupery i Europa, Afrika och Sydamerika. Kamrater på en irrande planet är otroligt vackert skriven.
Efter det befann jag mig i Rom under andra världskriget med en spansk arkitekt som var kär och lekte spion (Kärlekens arkitekt - Emilio Calderon). Och nu befinner jag mig återigen i perioden för andra världskriget, fast i Leningrad som det kallades då. Jag följer med Lev och Kolja som ska hitta tolv ägg för att få leva (Tjuvarnas stad - David Benioff).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0