wow vilket WOW fredag

fredagen började med edward sharpe och hans gäng. roligt att första akten för ovanlighetens skull var pepp!

the avett brothers var också en ny bekantskap och avnjöts i solsken.

explosions in the sky var fantastiskt bra, otroligt att en helt instrumental akt fick vara med. ville plocka me dem i min ficka och ha dem som soundtrack till mitt liv.


slutet av the hives var bra, som alltid! bara howlin' pelle kan få tusentals åskådare att sätta sig på "världens renaste festival"... dom är ju grymt tajta.

fleet foxes var underbart sköna, roligt att få höra musik live som man gått och lyssnat på i hörlurarna sen snön smälte bort. fint med allsång också i solskenet.


och robyn. denna underbara dam som kickade igång fredagens fest. hon är grym, och alla i publiken dansade och sjöng kändes det som :)

sen kom dagens höjdpunkt: thåström. obeskrivligt bra. jag ville inte att han skulle sluta och det verkade han heller inte vilja göra. die mauer var en dröm som gick i uppfyllelse. och jag vill ha mer thåström. en thåströmfestival...



sen såg vi början av prince så nu kan jag säga att jag sett prince. mer än så var det inte. vi drog ner till tältet istället för att se empire of the sun. dom var klockrena och underbart fint utklädda. en rolig avslutning på en bra fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0