presentmaskinen

min lillebror fyller år om några veckor så idag har jag köpt en present till honom. det är svårt att köpa presenter till mina syskon eftersom vi nu för tiden bara träffas några gånger om året. det var lättare förr när vi sågs varje dag och man var mer uppdaterad med vad dom gillar.

är det något jag saknar sen jag flyttade hemifrån så är det att träffa mina syskon. båda två är fantastiskt roliga och fastän vi är olika på många sätt så är vi också lika på många sätt. det är nog ofrånkomligt när man växer upp tillsammans.

fast det är ju skönt att få fira sin egen födelsedag nu för tiden. när jag bodde hemma slog mamma ihop våra födelsedagar till ett enda stort firande då släkten kom, erftersom hon lyckats med konststycket att klämma ut alla tre i februari... det stora firandet av oss tre var mycket praktiskt men resulterade i att någon alltid var missnöjd med valet av tårta eller att firandet skedde veckor efter hennes egentliga födelsedag...
note to self: sprid ut mina barns födelsedagar under det resterande året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0