baksidan



ibland händer det jobbiga saker. baksidan med mitt jobb blir tydlig. och man börjar tänka om, men, borde, ifall. jag gjorde det jag skulle och kunde eftersom det redan skett. men jag tänker ändå att jag borde ha gjort något innan, lagt mer tid. och det tänker nog alla vi som jobbade idag. och dom som jobbar imorgon.

men det finns alltid ljuspunkter, små sprickor i mörkret där ljuset sipprar in. att det kunde gått värre. det kunde vara försent. jag hoppas att det inte blir så.

på något sätt rubbas vardagen, men det gäller att inte visa något för dem som bor där. inte avslöja att något hänt utan försöka vara som vanligt. för vardagen går vidare. det kommer nya ljusglimtar och det är dom man fångar in och lever på. försöker lära sig av misstag, sina egna och andras. förbättra. förändra.


                               "There is a crack in everything that's how the light gets in"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0