utomlands och kaffe

min syster lämnade en försenad födelsedagspresent i min lägenhet innan hon for norrut. det var en presskanna så nu kan njuta av nybryggt kaffe på morgnarna. härligt!

tog mig en snabblektion innan jag njöt av frukostkaffet.

vidare idag har jag legat på en filt i denna överjordiska hetta som drabbat göteborg. som att vara utomlands är känslan jag haft hela dagen. vilket har fått mig att längta ännu mer efter en riktig semester. kanske amalfikusten? eller kroatiska övärlden? eller den dito grekiska?

träffat västeråsare eller ex-västeråsare som mig själv. och fått komplimanger om mitt nyfärgade hår men jag tar komplimangerna med en nypa salt eftersom dom kom från en pojke som hade en crush på mig i högstadiet. han är alldeles för snäll. för i ärlighetens namn blev mitt hår alldeles för mörkt men om solen stannar kvar på dessa breddgrader så bleks det igen. förhoppningsvis till en vackrare nyans. nä nu har jag svalkat mig nog inomhus och ska njuta av uteservering/glass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0